The devils staircase

23 augustus 2015 - Kinlochleven, Verenigd Koninkrijk

Een klim van een mijl lang die 300m een berg op gaat. Dat en een kilometers lange afdaling stond ons na een frisse ochtend te wachten. Na een goed ontbijt met pizza zijn we begonnen vanaf Kingshouse, een hotel aan de weg letterlijk in de middle of nowhere, waar de eerste kilometers wat stroef gingen. Aan onze linkerkant op dat moment was de snelweg (A82) en twee bergtoppen (Buachaille Etive Mor en Buachaille Etive Beag) te zien die ook voor zouden komen in de James Bond film "Skyfall". Na de eerste 5 kilometers kwamen we aan de voet van de devils staircase, na het eerste nog niet hele stijle stuk zijn we even een pauze gaan houden om daarna de rest van de berg op te rennen. Ik had me voorgesteld dat dit een verschrikkelijk zware klim zou zijn, maar na een kwartier zweten stond ik al op de top te kijken hoe de ben Nevis (hoogste berg van de UK en vlak bij ons eindpunt) achter de Mamores vandaan kwam. Vlak na mij volgde de schoonfamilie de berg op en zijn we snel afgedaald richting Kinlochleven, waar we onze tenten hebben opgezet en nu wachten op ons eten. Die devils staircase viel reuze mee uiteindelijk, of we zijn natuurlijk gewoon sterk in de benen geworden. Morgen is hopelijk de laatste etappe, na 20km zitten we in Glen Nevis, waar onze tenten de komende dagen gaan staan. Daarna is het 4km lopen naar de finish: Fort William!! Het is hier heel mooi en elke dag is anders, maar mijn God wat ben ik blij als we er morgen zijn!!!! Nog 24km te gaan!!

1. BolleBolle:
    23 augustus 2015
    Succes met het laatste stuk! Nog een paar dagen en dan kunnen jullie lekker uitrusten en in jullie eigen bedjes slapen!